Методичні рекомендації

Методичні рекомендації щодо системи пошуку й розвитку учнів, які мають підвищений рівень мотивації до навчання (обдаровані)

Критерії, за якими можна визначити учнів, які мають підвищений рівень мотивації до навчання:
·              у них чудова пам’ять;
·              самостійно класифікують  інформацію, що надходить до них;
·              мають великий словниковий запас, із задоволенням читають словники та енциклопедії, придумують нові слова і поняття;
·              можуть займатися кількома справами відразу;
·              дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ і не терплять будь-яких обмежень своїх досліджень;
·              здатні простежувати причинно-наслідкові зв’язки, робити правильні висновки;
·              можуть тривалий час концентрувати свою увагу на одній справі, вони буквально «занурюються» в своє заняття, якщо воно їм цікаве;
·              мають сильно розвинуте почуття гумору;
·              постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм  не під силу;
·              визначаються різноманітністю інтересів, що породжує схильність починати кілька справ одночасно;
·              часто роздратовують ровесників звичкою поправляти інших і вважають себе такими, що завжди мають рацію;
·              їм бракує емоціонального балансу, вони часто нетерпеливі та поривчасті.

У педагогічній діяльності з такими учнями потрібно:
·              поважати їхнє бажання  працювати самостійно;
·              надавати учню свободу вибору галузі застосування своїх здібностей, методів досягнення мети;
·              проводити індивідуальну роботу з кожним  учнем;
·               заохочувати до  роботи над проектами, запропонованими самими учнями;
·              схвалювати  результати діяльності учнів, що стане мотивацією до подальшої роботи;
·              підкреслювати позитивне значення індивідуальних відмінностей;
·              надавати  авторитетну допомогу учням, які висловлюють відмінну від інших точку зору і у зв’язку з цим відчувають тиск з боку ровесників;
·              отримувати  максимальну користь з хобі, конкретних захоплень та індивідуальних нахилів;
·              заохочувати максимальну захопленість у спільній діяльності;
·              переконувати учнів, що педагог є їхнім однодумцем, а не ворогом.

Рекомендації педагогічним працівникам для роботи з учнями, які мають підвищений рівень мотивації до навчання
1. Педагогічний працівник не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити до спільних занять з іншими учнями.
2. Педагогічному працівнику не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами індивідуального змагання. Обдарований учень буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до нього.
3. Педагогічний працівник  не повинен робити з обдарованого учня «вундеркінда». Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, одногрупників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку педагогічного працівника – звичайно, недопустимі.
4. Педагогічному працівнику потрібно пам’ятати, що в більшості випадків учні, які мають підвищений рівень мотивації до навчання погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

Якості, якими має володіти педагогічний працівник  для роботи з учнями, що мають підвищений рівень мотивації до навчання
1. Бути доброзичливим і чуйним.
2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих учнів, відчувати їхні потреби та інтереси.
3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
4. Мати широке коло інтересів.
5. Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих учнів.
6. Мати педагогічну і спеціальну освіту.
7. Мати живий та активний характер.
8. Володіти почуттям гумору.
9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду своїх поглядів і до постійного самовдосконалення.
10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд.
11. Бути цілеспрямованим і наполегливим.
12. Володіти емоційною стабільністю.
13. Уміти переконувати.        
14. Мати схильність до самоаналізу.



Розробила  методист  Мельник Л.А.

Немає коментарів:

Дописати коментар