ОПИС
ДОСВІДУ
організації
методичної роботи в
Міжрегіональному центрі з вирішення єдиної методичної проблеми
«Від інноваційних технологій освіти через удосконалення педагогічної
майстерності – до формування особистості учня»
Процес
організації методичної роботи уявляю як цілеспрямовану діяльність з регулювання
педагогічного процесу, мета якого – перевести його на вищий рівень. Управління
методичною роботою – це доцільна, активна взаємодія методиста з іншими
учасниками методичної роботи, спрямованої на її координацію, впорядкування та
переведення на вищий, якісніший рівень. Головним у роботі методиста є надання реальної, дієвої допомоги
педагогам у процесі розв’язання ними методичних проблем, набутті майстерності як сплаву професійних
знань, умінь та навичок.
Ось уже другий рік поспіль вся
методична робота Міжрегіонального центру спрямована на вирішення єдиної методичної проблеми «Від інноваційних технологій
освіти через удосконалення педагогічної майстерності – до формування
особистості учня» за окремими планами роботи методичного кабінету, засідань
методичної ради, педагогічної ради, інструктивно-методичних нарад, психолого-педагогічних
семінарів, «Школи педагога-початківця», педмінімума, педагогічних читань, засідань методичних
комісій та інших форм. Саме через
організацію вищеназваних форм працюю над
реалізацією індивідуальної методичної проблеми: «Використання інноваційних
технологій у формуванні професійної компетентності педпрацівників».
Враховуючи
актуальність єдиної методичної проблеми, головну мету методичної роботи Центру
вбачаю у забезпеченні якості інноваційного супроводу
навчально-виховного та навчально-виробничого процесів шляхом спільного пошуку,
відпрацювання і впровадження кращих традиційних та інноваційних взірців
педагогічної діяльності, обміну досвідом, вироблення єдиних підходів,
критеріїв, норм і вимог до оцінювання результатів освітньої діяльності учня та педагогічної
діяльності педпрацівника.
Методична служба Центру
головними цілями своєї діяльності вважає створення у колективі атмосфери
успішного інноваційного середовища, розвинення творчого потенціалу кожного педагога, підвищення
професійної компетентності, зорієнтування на успіх, створення належного іміджу
навчального закладу. Здійснюється методична робота у закладі згідно з єдиним планом, який
складається на навчальний рік. Плани роботи педагогічної ради,
інструктивно-методичних та методичних нарад узгоджені з планами роботи
методичних комісій, з перспективним планом роботи педагогічного колективу
навчального закладу.
З метою ефективності роботи методичної служби Центру, зацікавлення педпрацівників,
розвитку творчості колективу, розрядження напружених життєвих та педагогічних ситуацій, у навчальному закладі проводяться епізодичні
колективні форми методичної роботи, зокрема, методичні виставки,
огляди-конкурси, педагогічні читання, методичні тижні, психолого-педагогічні
семінари, випускаються методичні
бюлетені.
Раз на два місяці проводяться
засідання чергової педагогічної ради, на яких розглядаються найважливіші питання. Актуальні
питання виносяться на інструктивно-методичні наради, які в Центрі
проходять регулярно. Найбільш ефективними формами колективної методичної роботи
є педагогічні читання, круглі столи,
семінари.
Колектив Міжрегіонального центру переконаний, що
педагогічна рада – це рада педагогів, які не «засідають», а дійсно радяться. Саме така рада повинна приносити професійне задоволення,
бажання здійснити окреслене, а не навпаки.
Розуміючи це, адміністрація Центру в 2014-2015 навчальному році змінила
підходи до організації та проведення
педрад. І це зовсім не означає
абсолютного заперечення
вчорашнього. Впровадження нових підходів, безумовно, передбачає наступність і подальший розвиток усього
позитивного й передового, що було в традиційних підходах. А ще поштовхом
до таких змін стала робота всього педагогічного колективу Центру над першим
етапом єдиної методичної проблеми: «Від інноваційних технологій освіти через
удосконалення педагогічної майстерності – до формування особистості учня». Тож
в кінці попереднього навчального року, виходячи з майбутньої проблеми Центру,
потреб педколективу, аналізу стану навчально-виховного процесу, бесід з
головами методичних комісій було складено проект плану роботи педагогічної ради
та визначено тематику засідань.
Новизною є сама форма складання плану на кожне засідання, адже в ньому
зазначається: тема педагогічної ради, доповідач, склад робочої групи, питання,
які готує робоча група та відповідальні за підготовку педагогічної ради.
А ще на кожне засідання визначається тематичне питання за новою формою
проведення: педрада-проблемний стіл, педрада-семінар, педрада-конференція,
педрада-круглий стіл, педрада-педагогічний діалог.
І хоча заплановані найпростіші форми
проведення, проте це є великим кроком у підвищенні ролі педагогічної ради як
дорадчого колегіального організму управління
Центру. У процесі роботи переконалися, що саме такі форми перетворюють педраду в орган, який об'єднує педагогів спільною турботою про сьогодення і майбутнє життя навчального закладу, дозволяє відстоювати
свою позицію, створює умови для підвищення педагогічної майстерності, змушує шукати ефективні форми роботи з учнями, надихає на творчу співпрацю на підставі
особистісно орієнтованого навчання і
виховання підростаючого покоління, дає можливість почувати себе Педагогом — і знову сумніватися, шукати,
апробувати, творити.
На першому засіданні педагогічної ради нового навчального року в серпні
місяці було вибрано склад комісії із контролю за виконанням рішень педагогічної
ради, до якої ввійшли три педагогічні працівники з різних методичних комісій. За інформацією даної комісії педрада приймає
рішення про зняття питання з контролю. У разі невиконання педколективом окремих пунктів рішення попередньої педради повідомляються причини та заходи щодо забезпечення
їх виконання.
Результати перевірки фіксуються членами комісії (щороку на серпневому засіданні обираються у складі трьох осіб) в спеціальній карті контролю.
За два роки впровадження даної системи переконалися, що своєчасний та систематичний контроль за виконанням
рішень педради дисциплінує педагогічний колектив, підвищує його
відповідальність за розв'язання поставлених завдань, сприяє удосконаленню
роботи навчального закладу. Адже інформація на черговому засіданні про стан
реалізації попередніх рішень лунає не з боку адміністрації, а з боку колег.
Окремо хочеться розповісти про систему підготовки до засідання педагогічної
ради. Як уже говорилося вище, в плані роботи педагогічної ради зазначається
склад робочої групи та питання, які вона повинна підготувати. До складу такої
групи входять голови
методичних комісій та педагогічні працівники, які мають відношення до питань,
що розглядаються. Робоча група займається всебічним вивчення проблеми та збором необхідної інформації.
Питання підготовки до педагогічної ради обов’язково розглядається на засіданні
методичної ради, яка, згідно графіка, відбувається за місяць до педагогічної
ради. Дана робоча група визначає виступаючих та складає основні пункти проекту
рішення.
Зараз у періодичній освітянській пресі, педагогічній літературі багато
пишеться про нетрадиційні форми проведення педагогічних рад, які сприяють розвитку в учасників освітнього процесу творчості,
ініціативи, винахідливості, самостійності. Проте в колективі
Міжрегіонального центру нетрадиційні форми ще попереду, адже підготовка
проведення педагогічної ради – це складний процес, який потребує напруженої
роботи багатьох ланок педагогічного колективу. Хоча такі елементи нетрадиційних форм як «Мозковий штурм» і «Займи позицію»
під час проведення педагогічної ради вже впроваджувалися.
Проведення засідань педагогічної ради є показником
рівня творчої атмосфери в
колективі, його професіоналізму. Тому колектив
Міжрегіонального центру впевнений, що педагогічна рада мусить функціонувати не лише як
орган розгляду, а й як орган вирішення життєво важливих питань.
Вона може і повинна стати інструментом колективного управління навчальним закладом, допомогти розвинути творче
мислення педагогічних працівників. Педагогічна
рада походить від слова «радитися». Тому намагаємося, щоб її засідання
приносили педагогічному колективу
задоволення від спільного вирішення проблем.
Педагоги Міжрегіонального
центру проблемними
питаннями самоосвіти обрали опанування та впровадження в практику тих чи інших
інноваційних технологій та удосконалення власної педагогічної майстерності. Чимало педпрацівників успішно
використовують ігрові та проектні технології, інтерактивні прийоми, проблемне
навчання. Будь-які
інновації не обходяться без використання комп’ютерної техніки,
застосування інформаційно-комунікаційних технологій.
З метою вивчення та поширення передового педагогічного досвіду з
використання проектних технологій у нинішньому навчальному році в Центрі проводився
конкурс на кращий інноваційний проект, переможцем якого став викладач Христенко В.М., який зайняв ІІІ місце в
обласному етапі даного конкурсу.
У Центрі працює
п’ять методичних комісій, які очолюють досвідчені викладачі. Зміст і спрямування діяльності методичних
комісій визначається навчальними планами і програмами, новаторськими ідеями,
впровадженням інноваційних педагогічних і виробничих технологій у навчальний
процес. Методичні
комісії здійснюють науково-методичне забезпечення викладання відповідних предметів, ведуть
творчу пошукову, теоретичну та експериментальну роботу.
Планами роботи методкомісій на кожен
навчальний рік передбачається ознайомлення з інструктивно-методичними
матеріалами, які надходять протягом року, внесення змін у робочі навчальні
програми та поурочно-тематичне планування, питання, що сприяють розв'язанню єдиної методичної та
індивідуальних методичних проблем, обмін творчим досвідом
роботи колег, вивчення та впровадження інноваційних технологій у
навчально-виховний процес, проведення та обговорення відкритих уроків і виховних
заходів, конкурсів, що проводяться у навчальному закладі та обласних ії етапів. Проводиться діагностика та
моніторинг знань учнів та визначаються завдання подолання прогалин у їхніх знаннях та вміннях; постійно проводиться огляд
навчально-методичної літератури, складаються схеми аналізу уроків,
обговорюються завдання для поетапної атестації учнів, організовується робота
щодо комплексного методичного забезпечення предметів, професій, підготовка і
проведення олімпіад, конкурсів, організація лекцій, семінарів і т.д.
Згідно планів роботи раз у два місяці проводяться інструктивно-методичні наради, на яких педагогічні
працівники Центру ознайомлюються
з нормативними документами, доводяться конкретні пропозиції та методичні рекомендації щодо
удосконалення навчально-виховного процесу. Розглядаються також питання
планування роботи, підготовки до атестації, аналіз успішності учнів,
взаємовідвіданих уроків, питання щодо організації уроків виробничого навчання, виробничої
практики, виховної роботи, гурткової роботи, конкурсів професійної
майстерності, олімпіад тощо.
Індивідуальну методичну роботу в Міжрегіональному центрі спрямовую на організацію попереднього вивчення певної проблеми окремими
педагогами, запровадження розробок із тих чи інших її аспектів на практиці
(система відкритих уроків), раджу необхідну літературу. Складаючи циклограму роботи методиста, обов’язково планую індивідуальну допомогу з педагогічними працівниками, особливо з невеликим досвідом роботи, в написанні методичних розробок
відкритих уроків, виховних заходів, складанні текстів контрольних робіт,
проведенні відкритих уроків та предметних тижнів, підготовці до
педагогічних читань.
Складений графік контролю, вивчення досвіду та надання методичної допомоги педагогічним працівникам
Центру. За результатами
відвідування уроків проводяться співбесіди з викладачами та
майстрами виробничого навчання, під час
яких детально аналізується відвідуване заняття.
Взаємовідвідування педагогами уроків, на мою думку, має істотне значення у підвищенні їхньої педагогічної майстерності. Цю
роботу організовують та контролюють голови методичних комісій, які ведуть
журнали взаємовідвідувань уроків.
Передовий педагогічний досвід в навчальному закладі вивчається в школах ППД, які працюють при кожній
методичній комісії та презентується на педагогічних читаннях, засіданнях методичних комісій тощо. Для вивчення досвіду окремого педагога намагаюся визначити
мету і завдання вивчення ППД, тематику, виявити об’єкт вивчення, зібрати
фактичний матеріал, зробити аналіз, узагальнення, висновки.
Результатом, методичним продуктом роботи з
педагогічними працівниками є матеріали їхнього педагогічного досвіду з
конкретної проблеми (статті, буклети, портфоліо,
доповіді, посібники, розробки та ін.). Якщо проаналізувати якість матеріалів педагогічного досвіду в методичному кабінеті, то можна зробити висновок:
вони не завжди відповідають вимогам, оскільки за своєю суттю не є чимось новим, не відрізняються
від масового, не знаходять застосування в практиці роботи, не мають перспективи для подальшого поширення, часто становлять хаотичне нагромадження інформації абстрактного, безсистемного характеру. За
останні 5 років вивчений та узагальнений досвід роботи таких педагогічних працівників: Христенко
Ю.О. з теми «Реалізація особистісно зорієнтованого підходу в
навчанні та вихованні учнів», Христенка В.М. «Застосування ІКТ на уроках фізики та астрономії», Ярошенко Н.М. «Створення міні-конспектів для проведення уроків
виробничого навчання з професії «Кухар», Лисенко Т.М. «Створення інструкційно-технологічних карток на
уроки виробничого навчання з професії «Кухар», Кулик В.М. «Створення посібника для кухарів 4-го розряду», Котенка А.О. «Роль
фізичного виховання у професійній підготовці учнів».
З метою
організації самоосвіти кожному педагогічному працівнику пропонується
скласти індивідуальний план самоосвіти зі своєї методичної проблеми. Звертається увага педпрацівників на
те, що, заповнюючи теку самоосвіти, вони повинні зрозуміти, що це потрібно не
будь-кому, а саме їм. Завдяки цьому вони бачать свій розвиток, тому підходять
до цього процесу виважено та з відповідальністю.
З метою забезпечення права
педагогічних працівників на підвищення кваліфікації у навчальному закладі
складено перспективний план курсової перепідготовки викладачів та стажування
майстрів виробничого навчання. На його
основі на навчальний рік складається план курсової перепідготовки та
стажування.
Щороку в Центрі
планується вивчення системи роботи, графік проведення відкритих уроків,
позакласних заходів педпрацівників, які атестуються. З 2011 по 2015 роки атестовано 50
педагогічних працівників, із них:
Ø
підвищили кваліфікаційну категорію або
тарифний розряд 34 особи,
Ø
підтвердили – 16 осіб.
Серед працівників Центру працюють 8 осіб,
нагороджених нагрудним знаком «Відмінник освіти України», два працівники
нагороджені нагрудним знаком «Антон Макаренко».
Якісний склад
педагогічних працівників такий:
Ø викладачів вищої категорії - 6 осіб;
Ø І категорії - 6 осіб;
Ø ІІ категорії - 3 особи.
Мають педагогічні звання:
Ø «Викладач-методист» - 3 особи;
Ø «Старший викладач» – 2 особи.
Мають педагогічні звання майстри виробничого навчання:
Ø І категорії - 5 осіб;
Ø ІІ категорії - 2 особи.
Діяльність методичного кабінету щороку
планується на діагностичній основі, на засіданні методичної ради вносяться
пропозиції, ставляться завдання щодо роботи над вирішенням єдиної методичної
проблеми, організації заходів щодо підвищення педагогічної майстерності педагогічних
працівників, індивідуальних і групових консультацій (семінарів, шкіл передового
досвіду, педагога-початківця, педагогічного мінімуму для тих, хто не має
педагогічної освіти, техмінімуму для майстрів виробничого навчання), організацію
педагогічних читань тощо.
Методичний кабінет обладнаний сучасними меблями, всією
необхідною оргтехнікою, мультимедійним комплектом, відеокамерою, стендами: «План
методичної роботи», «Атестація педагогічних працівників», «Передовий
педагогічний досвід», «Підвищення педагогічної майстерності», які носять
змінний характер та постійно поновлюються. Методичний
кабінет має свою електронну скриньку ptnz_horol@ukr.net, з якого педагогічні працівники відсилають свої
методичні розробки для публікації в різних інтернет-виданнях. За рекомендацією
методиста або голів методичних комісій педагоги активно публікують свої
розробки уроків, цікавих заходів, свят, особливо у «Методичному порталі». У
нинішньому навчальному році мною створений блог методиста hmcmla.blogspot.com., проте на даний час він ще потребує наповнення.
У методичному
кабінеті проводяться індивідуальні форми методичної роботи та такі колективні
форми як засідання методичних комісій,
школа педагога-початківця, педагогічний мінімум. Колективні форми методичної роботи
проводяться в актовій залі або навчальних кабінетах.
У методичному
кабінеті створені тематичні папки:
Ø «На допомогу майстру виробничого навчання»;
Ø «Робота з учнями, що мають підвищений рівень мотивації до навчання»;
Ø «Матеріали передового педагогічного досвіду»;
Ø «Матеріали ЗНО»;
Ø «Організація роботи методичних комісій»;
Ø «Матеріали на допомогу класному керівнику»;
Ø «Типові критерії оцінювання навчальних досягнень учнів»;
Ø «Матеріали на допомогу майстрам виробничого навчання»;
Ø «Інтерактивне навчання»;
Ø «На допомогу педагогу-початківцю»;
Ø «Анкетування учнів та педагогічних працівників»;
Ø «Матеріали з організації позаурочної роботи»;
Ø «На допомогу викладачу»;
Ø «Сучасні освітні технології»;
Ø «Типи та елементи уроку»;
Ø «Матеріали проведення педрад у вигляді нетрадиційних форм і методів».
Мною розроблені методичні рекомендації для педагогічних працівників Центру
з тих проблем навчально-виховного процесу, які найбільше хвилюють колектив:
Ø «Методичні рекомендації щодо системи пошуку й розвитку учнів, які мають
підвищений рівень мотивації до навчання (обдаровані)», 2013р.;
Ø «Методичні рекомендації щодо формування стійкої позитивної мотивації
навчальної діяльності учнів», 2014р.;
Ø «Методичні рекомендації щодо формування комунікативних якостей та мовного
етикету педагогічного працівника», 2015р.;
Ø «Методичні рекомендації щодо
попередження та розв’язання конфліктних ситуацій під час навчально-виховного
процесу», 2015р.;
Ø «Методичні рекомендації щодо здійснення педагогічними працівниками єдиних
вимог до усного та писемного мовлення учнів», 2016р.
З даними методичними рекомендаціями виступала на засіданнях педагогічних рад,
інструктивно-методичних нарад, методичних комісій.
З метою поширення досвіду роботи колективу Центру в 2013 році особисто
брала участь у регіональному
науково-практичному семінарі «Фестиваль педагогічних інновацій» в м. Донецьк та
ІV Всеукраїнській науково-практична інтернет-конференція «Інноваційна
професійно-технічна освіта: пошуки шляхів оновлення», в результаті чого була
надрукована моя стаття «Мотивація навчання як один із способів підвищення
ефективності навчання в ПТНЗ». Через
участь у інтернет-конференціях заохочую педагогічних працівників до поширення
власного педагогічного досвіду. Так у 2015 році викладачі Христенко В.М. та
Христенко Ю.О. взяли участь у VІ Всеукраїнська
науково-практична інтернет-конференція «Інноваційна професійно-технічна
освіта і пошуки шляхів оновлення».
Крім цього педагогічні
працівники створюють посібники, міні-конспекти, робочі зошити, які
використовують під час уроків. Так деякі з них рекомендовані НМЦ ПТО до
використання в області:
Ø Христенко В.М. Задачі
з фізики з професійним спрямуванням та сільськогосподарським змістом, 2012р.;
Ø Христенко В.М. Тестові
завдання з астрономії для учнів ПТНЗ, 2013р.;
Ø Ярошенко Н.М.
Міні-конспекти «Нарізання овочів складними формами, елементи оформлення страв»,
«Страви зі смажених овочів», «Технологія приготування салатів», 2014р.;
Ø Лисенко Т.М.
Навчальний посібник «Страви з риби та нерибних морепродуктів», 2014р.;
Ø Кулик В.М. Посібник
для кухарів ІV розряду, 2014р.;
Ø Христенко В.М. Зошит
для лабораторних робіт з електротехніки, 2014р.;
Ø Христенко В.М.
Астрономія. Опорні конспекти, 2014р.;
Ø Христенко В.М. Зошит
для лабораторних та практичних робіт з електротехніки для учнів спеціальності «Виробництво
харчової продукції», 2015р.
Значна увага у навчальному закладі приділяється розвитку та удосконаленню
педагогічної і професійної майстерності педагогічних працівників. З цією метою
організовано роботу психолого-педагогічних семінарів, шкіл передового
педагогічного досвіду та школи педагога-початківця, педагогічний мінімум для
педпрацівників, які не мають педагогічної освіти.
Колектив Міжрегіонального центру активно бере участь у проведенні обласних та всеукраїнських
вебінарів. У 2015 році на базі навчального закладу проводилося засідання обласної
методичної секції викладачів української мови і літератури, під час якого
викладач Кривчун В.Г. показала відкритий інтерактивно-асоціативний урок у групі
І курсу «Трактористів-машиністів с-г виробництва» із застосуванням методу шести
капелюхів Едварда де Боно. Щороку на
базі Центру проводяться обласні етапи конкурсів професійної майстерності з
професій «Тракторист-машиніст с-г виробництва», «Слюсар з ремонту с-г машин та
устаткування», «Слюсар з ремонту автомобілів».
Вже стало традиційним щорічне проведення в навчальному закладі педагогічних
читань згідно розробленого плану і тематики, де досвідом своєї роботи діляться
викладачі та майстри виробничого навчання. Так на педагогічних читаннях у 2014
році всі педагогічні працівники узагальнили власний досвід роботи над реалізацією єдиної методичної проблеми «Удосконалення
особистості учня Центру, спрямоване на
розкриття його природних здібностей, розвиток загальної культури, формування
духовного і фізичного здоров’я та професійної компетентності». Тема
педагогічних читань, проведених у 2016 році, звучала так: «Самоосвіта
педагогічного працівника як дієвий засіб формування професійної компетентності».
Згідно
розробленого графіка щорічно проводяться відкриті уроки, які мають певну
визначену методичну мету, відвідування яких завершується колективним обговоренням: проводиться їх
глибокий самоаналіз та аналіз, дається оцінка роботи викладача та учнів, формується єдина думка щодо
досягнення методичної мети уроку. У нинішньому навчальному році відкриті уроки та
виховні заходи на високому методичному рівні провели такі педагогічні
працівники: Радченко Г.П., Кулик В.М., Троян І.П., Марусенко О.В. та Кушнір
Л.Г., керівництво груп 28 кух. та 112 тм, керівництво групи 30 кух.-офіц.
Всі події, що
відбуваються у навчальному закладі, методичні матеріали, планування всієї
методичної служби висвітлюються на сайті Центру.
Ось уже другий рік поспіль в
Центрі методичною службою видається бюлетень «Методичний вісник».
Про ефективність роботи методичної
служби свідчать
результати участі учнів та педагогічних
працівників у конкурсах:
Ø у 2012р. у конкурсі видавництва «Шкільний світ» на кращий інноваційний урок
у системі ПТО викладачі Кражан О.Д. та
Марусенко О.В. отримали дипломи другого ступеня, а викладач Солдатенко Т.П. – третього;
Ø у 2013р. вихователь Шабала Л.В. зайняла І місце в обласному конкурсі «Кращий
вихователь учнівських гуртожитків» серед сільських ПТНЗ;
Ø у 2014р. – 4 місце в обласному етапі конкурсу інноваційних технологій у
сфері ПТО зайняла викладач Христенко Ю.О., яка презентувала опис методики
застосування українсько-польського проекту «Шкільна академія підприємництва-2»
через створення та роботу гуртка «Бізнес-клас»;
Ø у 2015р. методист Мельник Л.А. та викладач Троян І.П. взяли участь у
конкурсі журналу «Профтехосвіта» «Профтехосвіта на зламі століть» та посіли
треті місця;
Ø у 2015р. викладач Христенко В.М.
зайняв 3 місце в обласному етапі конкурсу інноваційних технологій у сфері ПТО,
де представив електронний навчально-методичний комплекс з предмета «Астрономія».
Результати
участі учнів в олімпіадах і конкурсах такі:
Ø у 2012р. - 3 місце в обласному етапі конкурсу фахової майстерності з
професії «Слюсар з ремонту с-г машин та устаткування»;
Ø у 2012р. - І місце в обласній олімпіаді з охорони праці;
Ø у 2012р. – 10 місце в обласній олімпіаді з історії України;
Ø у 2012р. – 6 місце в обласному етапі конкурсу знавців української мови ім.
П.Яцика;
Ø у 2013р. - 3 місце в конкурсі фахової майстерності з професії
«Тракторист-машиніст с-г виробництва»;
Ø у 2013р.- 4 місце в обласному етапі мовно-літературного конкурсу ім.
Т.Шевченка;
Ø у 2013р. – 8 місце в обласній олімпіаді з правознавства;
Ø у 2014 році І місце в конкурсі фахової майстерності з професії «Слюсар з
ремонту автомобілів»;
Ø у 2015 році 2 місце в конкурсі фахової майстерності з професії «Слюсар з
ремонту с-г машин та устаткування» та ІІІ місце
з професії «Водій
автотранспортних засобів категорії «С»;
Ø у 2015р. – 5 місце в обласному етапі мовно-літературного конкурсу ім.
Т.Шевченка;
Ø у 2016р. – 10 місце в обласній олімпіаді з географії;
Ø у 2016р. – 2 місце в обласному етапі І Всеукраїнського конкурсу «Змагаймось
за нове життя!».
Щороку учні
Центру беруть участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»,
Міжнародному конкурсі з інформатики «Бобер», Міжнародному конкурсі юних
істориків «Лелека», а в нинішньому навчальному році – у Міжнародному інтерактивному природничому конкурсі
«Колосок-осінній», в конкурсах, що проводяться Полтавським територіальним
відділенням Малої академії наук України.
Практика впровадження
різноманітних форм методичної роботи показує, що саме у творчих педагогів, які
використовують у своїй роботі досягнення науки і передовий досвід, як результат
- їх особисті досягнення та високі показники у теоретичному та професійному
навчанні учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар